maandag 4 april 2011

8e dag IN DALLAS miles stand 6375

Werd ik vanochtend wakker ,…. kijk ik op de wekker, jeetje al half 8, kom op Ruud  het is wel zondag, maar opstaan….en dan doet hij dat het , haha.Maar buiten was het nog helemaal donker..welke TIJD hebben we nou hier, als het  in Texas weer anders zou zijn dacht ik…. dan moet het eerder later dan weer uur vroeger. Ook op de tv  werden we niet veel wijzer. 2 tijden onder elkaar  aangegeven. IMG_1735       Nou ja,Toch maar douchen en aankleden en beneden bij het ontbijt het nog maar eens vragen.

Het ontbijtje was lekker, geen ei oid, want we kregen continental ontbijt,maar meeeeeeeeeer dan genoeg hoor.Brood  croissantjes cakes ed, FRUITIG ook nog,maar alleen diverse soorten meloen, en zelfs worst en kaas beleg. Incl jus d ‘ orange en thee natuurlijk. Ook gezellig om te zitten.Al was het zonnetje nog niet te zien. HARDE WIND, dus de wolken vlogen weg……………………en de tijd was dus hetzelfde als in Memphis.

 

 

Hotmail in de lounge gecheckt  IMG_1736

 

en toen gingen we op weg naar down town, 411 Elmstreet waar  het museum zit over Kennedy. Sixth Floor Museum.Tja….. we spreken nog steeds geen perfect engels, dus de audio die we kregen  leidde eerder af dan dat we er wat aan hadden. We deden er dus ook niet de 90min. over die er voor staat,maar max een uur.Je mag er geen foto´s maken, wel bij  ingang…..

 

.IMG_1738  IMG_1739

 

 

Het is best wel heel indrukwekkend. Je gaat naar de 6e verdieping waar vandaan dus de kogels afgevuurd zijn. de dozen waar het geweer op lag zag je ook. Ook een reconstructie  en veel,heeeeeeeeeel veel foto´s en films.

dan even naar de 7e verdieping waar  hoekje was ingericht over Ruby die Lee oswald heeft vermoord.

daarna zag je echt iedereen op straat de route lopen WAAR de auto is beschoten. Er staan 2 kruisen op de straat en  iedereen wil er even op staan, maar ja………. als het verkeer weer aankomt is het rennen voor je leven. Haha er was een schoolklas dus lachen allemaal….leuk om te zien

 

 

Ik deed wat bezadigder natuurlijk!!!!!!!!!!!IMG_1740

 

 

 

IMG_1741 KRUIS OP DE WEG!!!!!!

Daarna zijn we bij souvenirwinkeltje WARME CHOCOLADEMELK MET SLAGROOM gaan drinken. Nou dat duurde ook  wat zeg. Wel lachen hoor, Do you want French or Belgium chocolade. Tja laten we de Belgische maar doen. yes but the chocolate is the same, the MILK is different….   nou voor we het goed en wel begrepen en ik radeloos lachend zei. MEDIUM  HOT CHOCOLAT WITHEWHIPPED CREME: PLEASE!!!!!!!!!!!!! begon hij ook te lachen. OK 4.15dollar. OK Ook dat nog… maar mmmmmmmmmmmmm LEKKER!!!!!!!! Ik zag het hem klaarmaken. Gewoon chocoladeIJS met melk, en dat medium is dus gewoon halfvolle melk.we leren dagelijks bij.

 

IMG_1743

 

 

 

 

Tja en toen was het al half 1 dus….etenstijd voor RUUD en ja  laten we nou toch 3 adressen van shoppingmalls meekrijgen van de chocolademeneer.

De 1e was poepchique dus alleen maar doorgereden. brrrrrrrrrr  De 2e waren we zomaar voorbij gereden en toen………. WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gisteravond was geweldig maar deze Mall…. neusje van de zalm, wat een nieuw mooi groot licht enzenz winkelcentrum. Jaja ook Macy,maar nog heel heel veel bekende winkeltjes. En iedere keer als ik een bep.winkel zag dacht ik aan………… Nou kijk zelf maar, vul maar in en als je denkt  ik kan me er nergens bij vinden heb ik TOCH aan jullie gedacht. O zo )ik wil geen scheve gezichten heIMG_1747 waar is de foodcourt?????????????denkt Ruud….

IMG_1750 IMG_1749  IMG_1748

In de foodcourt lekker zitten eten en drinken en van het zonnetje genieten (rookruimte buiten in de zon) en jaaaaaaaaaa even de Macy´s in. GESCOORD voor MEZELF.Kwart over3 zijn we weer verder gegaan. Ik wilde nog naar de ranch van fam ewing uit de soap serie Dallas die vanaf 1978  maar liefst 14jaar dagelijks op de tv  te zien was. Ik heb daarna NOOIT meer soap gekeken.geen idee waar de both over gaat,maar deze jaaaaaaaaa weet ik nog heel goed. Ik had al foto´s gemaakt aan de buitenkant toen we  er langs redenIMG_1753   adres:3700HoggeDr In Allen TexasIMG_1752

 

toen bleek dat er visitor centrum was en dat je ook naar BINNEN kon en tour kon maken.

jaaaaaaaaaaa dat wilde ik wel. Senior korting (8dollar pp’)en hup naar binnen.We moesten eigenlijk half uur wachten  tot de vlg tour begon,maar we zeiden dat we geen goed engels spraken en of we dus gewoon zelf  langs alles konden lopen.  JA HOOR, geen punt en buiten het museum 

 

IMG_1755 

 

 IMG_1756

 

kon je rechts af achter de hills (geen hill te zien’) lag het huis. Wij op weg en toen we bij het huis kwamen kwam er al heeeel enthousiast een wat ouder wijfie op ons aflopen , ze hadden vanaf het centre al gebeld dat we eraan kwamen en oooh ze zou slowly!!!!!!!!!!!  praten, jaja De eerste zinnen wel,maar daarna. pfffft ik heb zo mijn best moeten doen om haar te volgen. Wat een enthousiasme. Ze vertelde oa  dat de bewoner eerst niks van het filmen wilde hebben. maar ze hadden per helikopter foto´s gemaakt van de ranch en de filmers waren zo enthousiast, ze moesten weer terug naar de eigenaar  en zoveel betalen dat hij nooit nee zou kunnen zeggen. Tot vandaag weet niemand HOEVEEL dat bedrag is geweest. Hij had ook als eis dat er alleen in de maanden juni juli en augustus gefilmd mocht worden ivm privacy van de kinderen. En in Texas is het in de zomer 106gr F….

 

Maar daar gebeurde het dus. IMG_1758

  IMG_1759

 

We kregen dus samen uitleg eerst aan DE glazen tafel bij het zwembad)of ik dat wel herkende jaaaaaaaaaaaaaaaaaa(nee dus) en ze vertelde ook dat alleen de zitkamer en de slaapkamer van JR echt is, de rest werd in Californie opgenomen.Ook het paardrijden in de Hills werd in Californie opgenomen want er is  geen Hill te zien bij de ranch.. Het ging vooral om de ranch en niet het huis, dat was eigenlijk te klein om iedereen te herbergen.

IMG_1760 IMG_1766 IMG_1764

de slaapkamer van Jr……Miss Elly….BobIMG_1767

..IMG_1773

En dan nog de grootte van de ranch die je op foto nooit kan vastleggen, tenminste niet op die van mij……………….Er staan ook koeien met de grootste hoornen ter wereld

IMG_1772 IMG_1771

IMG_1778

Toen wilde onze prive gids nog wat foto´s  van ons samen maken, het lieverdje.

IMG_1780 IMG_1782

En om half 6 was het wel welletjes. Fooitje van 5 dollar was op zijn plaats en met hoofdpijn van de inspanning om alles te vertalen en te smilen  en yes yes , oh noooo noooo  te zeggen, wij weg. halverwege komt ze met soort golfkarretje aanrijden  of we mee wilden rijden naar de uitgang. GRAAG!!!!!!!!!! helaas was  souvenirwinkeltje al weer gesloten dus Ruud als JR met mooie hoed op moet helaas achterwege blijven,maar leuk was het verder wel. hadden we ook niet willen missen. IN DE TOP 5 ERBIJ!!!!!!!!!!!

Het was al zo laat geworden dat we geen zin hadden om nog eens uit eten te gaan, ik ben ook bang dat de kleding eind van de vakantie niet meer past, dus keurig naar de Walmart en ach… wat calorieën betreft is het misschien nog wel meer dan TGI  of OUTBACK. We hebben lekker donuts….. gerookte zalm… tuna salade  en brood gekocht. Met een cup a soup komt het helemaal goed. En  de tomtom heeft het weer zo goed gedaan. Wat zijn we daar ongelofelijk blij mee want zeg nou zelf.   SNAPPEN JULLIE DAT HIJ  UIT DEZE WEERWAR VAN WEGEN ,3 wegen over elkaar ! wijs kan worden??????

 

IMG_1786

En vanavond weer koffers pakken. Morgen en overmorgen twee RIJDAGEN, dus niets te vertellen denk ik, maar je weet maar nooit. Allicht iets over de auto.Onderweg bij een Mac of Starbucks zal ik de weblog weer publiceren…. groetjes uit Texas. Liefs

4 opmerkingen:

Marjolein zei

Hoi,wat leuk die foto's van Dallas!
keken we vroeger altijd naar!!
Jullie hebben het weer super zo te lezen,lekker hoor.
Geniet ervan!
Groetjes,Marjolein

Ingrid en Michael zei

Wat een superleuke dag hebben jullie gehad in Dallas! Geweldig om op southfork ranch te zijn geweest. Mocht ik altijd voor opblijven en heeft aan mijn interesse voor Amerika bijgedragen. Nooit geweten dat het een bestaande ranch was en geen studio. Leuk!
En die foto's van alle bekende, Amerikaanse, favoriete dingen jn de mall, heerlijk!
Lekker verder genieten!
Groet,
Ingrid

Erwin en Ingeborg zei

Hoi Ruud en Agnes,

Leuk om Southfork Ranch bezocht te hebben en wat een openbaring dat de serie daar eigenlijk nauwelijks werd opgenomen :-)

Groetjes,
Ingeborg en Erwin

Twinmom1995 zei

Lastig al die verschillende tijden.
Jullie maken wel een enorm mooie reis met al die bekende plaatsen.
Erg leuk om te lezen en te zien.