donderdag 28 april 2011

32e dag van Los Angeles naar AMSTERDAM!!!!!!!!!! miles stand 9270

 

Zo  we hadden beginstand van  5210miles    en eindstand van  9270miloes  en nog 10 miles te rijden naar vliegveld. KORT GEZEGD. We hebben   4060 miles  is ong  6.500KILOMETERS!!!!!!!!!!!!!! gereden in de afgelopen  4en halve week. En voor  $ 510  getankt.  Mooi begin he.

Tja..de airco deed het dus hier , TE GOED  haha,en hoera…. laat de wekker hier nou om half 6 afgaan. Oeps, beetje vroeg dus  boing op de knop, maar na 10 min weer…….pft, nog een keertje  op die knop…..,maar na 10min…..nou ja dan er maar uit, de koffers nog he. , nou hebben we wel 3 koffers bij ons, maar  eentje is maar een kleine trolley dus daar kan met geen mogelijkheid 22 kilo in. Steeds weer  wegen en nu hebben we in beide grote koffers een tasje met spullen, dat mocht het te zwaar zijn, dan gaat dat tasje in de prullenbak….. handdoeken(kan ik thuis lekker nieuwe kopen…. boeken die niet gelezen zijn… enz. )dus nu maar afwachten wat ze bij balie zeggen. Ik hou jullie op de hoogte.

Robert-Jan belde nog even op de kamer en…. kreeg ik ineens ook even mijn moeder. Hij was met zijn oma en Yvon uit eten .hartstikke leuk voor haar  en lief van VAN Robert-Jan

Op de valreep nog even zitten skypen met Brandon, die was verdrietig en wilde naar oma……. het duurt te lang voor hem…. ach en de kleine meid vind ik al zo groot geworden  in die maand, lekkere bolle toet!!!, ik zal blij zijn als ik al onze kinderen en kleinkinderen (met aanhang hoor!!!) weer gezien heb.

Ontbijtje was weer lekker en Ruud heeft de  boardingspassen uitgeprint. Alles is netjes in de suite , dus we kunnen zo weg. Dan maar wat langer in de lounge,want als ik dan toch weg moet…..dan maar als we klaar zijn hier. 

en het zal jullie misschien nog MEER verbazen dan onszelf want ohoh  wat hebben we  bovenop de koffers gezeten (ik vooral,….. gewicht genoeg!!) waren zelfs bang dat de rits van de trolley het zou begeven, , een lange broek dikke trui en vest  ,jas EN laarzen aan, dat scheelt al wat pondjes,en de  potjes shampoo, lotion douchekapjes enz voor mijn zus zijn dus ook gehalveerd, .Ik de haak aan de koffer en nou uiteindelijk zou het aardig moeten lukken. Ik was anders reuze trots toen die 2 en halve koffers in de auto lagen,zo kan het dus ook…

                                         IMG_2461

De tomtom heeft zijn best gedaan en ons nooit teleurgesteld en ook nu weer feilloos naar de return van National. Ticket uit de machine en good flight!!!!!!! hup de bus in , eenmaal in de bus zagen we dat op de ticket stond dat we auto te laat hadden ingeleverd… nou ja…….ik hoop dat we voor de plaatsen in het vliegtuig niet  te laat zijn…  We moeten dus  1days extensions betalen….maar we hebben Robert-Jan,die gaat het uitzoeken…Er was iets te verwachten nog met de auto he…… alle goeie dingen gaan in 3!!!!… auto gestolen…sleuteltje  verloren en nu auto te laat ingeleverd….

natuurlijk via de business line. inchecken en door de douane was fluitje van een cent dus perfect eens een keertje. en om half 12 zaten we al in de Lounge

IMG_2463 IMG_2464

Ik heerlijk vast aan weblog begonnen met glaasje….. (1.2.3) champagne… en Ruud  de telegraaf.dat is toch ook wel erg lekker zo’n krantje te voelen,, al konden we de telegraaf ook op website lezen.

Maar ik weet niet wat het is met de airco bij  ons maar ook in de lounge lijkt de airco het niet te doen,  of komt dat door de champagne, haha want ja ik heb lekker 2 champagne op en dat verhoogd ook het warmtegevoel he.Er lagen ook lekkere koekjes, zoutjes en nootjes, dus dat ook maar op bordje naast de champagne.mmmmmmmmm.Vrijdag ga ik aan mijn vetrolletjes werken, nu mag het nog even.

Om half 3 boarden,maar dat doen we later, want ik wil als LAATSTE in het toestel want ohoh, we  zitten er lang genoeg in.,dus we gaan om 2uur even naar de winkeltjes en de benen strekken en dan… naar Nederland, met tussenstop in Parijs...

De plaatsen in het vliegtuig vielen wel mee, naast leuke Amerikaan die rondreis met zijn vrouw in Frankrijk gaat maken.Eten is meestal niks, dus we hadden voor we  gingen boarden even flinke voorraad frietjes inslaan….. laat dat nou net niet nodig zijn, want voor het eerst is het zulk lekker eten geweest. Een heerlijke aardappelpuree en daaronder gerookte zalm…tja,en dat op een bedje van frietjes van de Burgerking…..

En dan de vlucht…. brrrrrrr Het is dat ik nu veilig thuis zit,maar bah bah, wat een turbulentie en Ruud maar  slapen…….slapen…….. en  slapen en ik na 4 glazen champagne en halve slaappil constant klaar en klaarwakker.dan doen ze ook nog eens alle lichten uit en moet je min of meer verplicht slapen,.Ik maar spelletjes zitten doen op het kleine schermpje, black jack zelfs memorie, jaja ik takel af geloof ik. maar goed,om kwart voor 11 geland en via  douane enz weer veilig aan de kant van het boarden gekomen voor het 2e gedeelte van de thuisreis….Eerst weer de  lounge in.

 

IMG_2467  Ruud een kopje soep, ik heerlijke broodjes met tonijnsalade. Smullen..Daarna met de bus naar vliegtuig.Kwartiertje te laat vertrokken, er was iets niet in orde brrrrrrrrrr en ook weer die turbulentie, iets minder maar met een klein vliegtuigje.lijkt het wel erger….

                                    IMG_2468

En nu zo door naar de bagageband,    priorty werkte perfect en ja hoor…………de douane haalde  net iemand aan zijn jasje naar binnen die door de deur naar BINNEN was gekomen, dus wij weer met onze smilesmile…. hup door de douane nar buiten en ja hoor. DAAR STOND ROBERT-Jan….Heerlijk

IMG_2469 Snel op een karretje en met onze eigen auto , die hij opgehaald had en zelfs laten wassen!!!!!!!!!!!!!!!!! snel  naar huis, redelijk zonder file.

Ook thuiskomen is weer leuk. Gezellige bloemetjes van zus en moeder en fries suikerbrood met kaartje van de buurtjes, hartstikke lief allemaal.IMG_2472IMG_2471IMG_2473

en alsof we niet weg zijn geweest………… op de port bij mijn moeder en ja hoor… zullen we even uit eten gaan, want je hebt zeker nog geen boodschappen gedaan…. nee ma….

                                                      IMG_2470

dus gewoon weer in ritme terug, alleen hadden we toch wel even aan tafel een dip en  viel Ruud zelfs in slaap….. Nu zijn we er overheen en willen uiterlijk 11uur naar bed. IK heb geen oog dichtgedaan dus zal wel instorten….. en morgen trouwen Kate en William en dan Koninginnedag MET de kleinkinderen…. zelfs af en toe naar de oudste kleinkinderen. kortom…..
WE ZIJN ER WEER!!!!!!!!!!!!!!! op naar de volgende vakantie, want we gaan terug. zeker weten…

Dank je wel voor jullie meeleven, ik heb mijn best gedaan. en vond het erg leuk  LIEFS!!!!!!!!!!

… .

8 opmerkingen:

Robert-Jan en Yvonne zei

Heerlijke trip weer geweest ! Huurauto gaan we oplossen, want ik had de data prima geregeld ;-) !

Welkom thuis en op naar de volgende trip !

Ingrid en Michael zei

Welkom thuis, heerlijk om met jullie meegelezen te hebben. Jullie genieten zo en dat is fantastisch! Nu lekker van de jetlag afkomen en van de kinderen en kleinkinderen genieten.
Groet, Ingrid

Nancy zei

De huurauto werkt per 24 uur, zit daar misschien de fout?? Dat jullie hem later hebben ingeleverd dan opgehaald?

Hoe dan ook Robert Jan zal het vast wel oplossen ;-)

Ik heb genoeten van jullie verslag en ben blij dat jullie weer veilig thuis zijn. Geniet van oma, alle kinderen en kleinkids en vooral van het mooie weer!!

Gr. Nancy

Fam Verkoelen-Roeland zei

Hopelijk niet te veel last van de jetlag de komende tijd... Koffers waren niet té zwaar ? :)
Geniet nog lekker na !
Groetjes,

Hilde en co

Sonja zei

Welkom thuis. Ik heb genoten van je enthousiaste verslag, het las heerlijk weg. Sterkte met de jetlag!

Dutchcruisers zei

Ook ik heb heerlijk meegelezen met jullie leuke verslag. Welkom thuis!

Groeten Elles

Teleton zei

Het was een plezier om jullie avonturen vrijwel dagelijks te volgen. Nooit saai, niks bijzonders en toch leuk om te weten hoe jullie het maken. Hoe zit dat ook al weer met dat spreekwoord van die appel en die stam?

Blijf braaf en vooral gezond, dan hopen we jullie belevenissen tijdens een volgende reis weer te kunnen volgen!

Twinmom1995 zei

Jullie hebben heel wat meegemaakt deze vakantie, leuk dat we hebben kunnen meelezen. Bedankt hiervoor en succes met de jetlag.