vrijdag 8 april 2011

13e dag Dag in Tucson miles stand 7634

 

Heeeerlijk geslapen, tja en dat uur tijdsverschil van Las Cruces waren we nog niet te boven en alweer een uur vroeger, dus we raken beetje in de war,vragen steeds aan elkaar hoe laat is het nu,en in Nederland?,We staan maar op als we wakker zijn, eten als we honger hebben ,drinken als we dorst hebben en gaan naar bed als we slaap krijgen. makkelijk he.

We hebben vanochtend heerlijk met de 2 vriendinnen EN…………. met de kleinkinderen zitten skypen. aaaah, Chelsey is door Brandon geknepen en heeft heel blauw oog! En de kleine meid kan al uit rietje drinken en heeft haar 2 boventandjes….. Zijn we nog geen 2 weken weg en al zoveel dingen die we gemist hebben  van de kleine meid….maar leuk was het weer.

IMG_1894 IMG_1892

Daarna naar de lounge op de 4e verdieping. Heeeeerlijk ontbijtje, we zaten eerst met nog 2 mensen en even later zaten we samen. Ei met bacon, en ja hoor…… FRUITIG ontbijtje..

                                         IMG_1898

en

we zaten er al snel samen

IMG_1899 

en  mm grapefruitsap  waar ik zo dol op ben.Dus zoals mijn vader vroeger weleens zei. Ontbijt zo goed dat je de lunch kan overslaan. Dat gevoel had ik dus wel. En van 5 tot 8 uur is de lounge weer open voor borreltje.maar dat slaan we over, we hebben nog de ticket voor glaasje wijn in de bar.

Maar de zon schijnt weer en ik ben dus  eerst even lekker bij zwembad liggen, als de zon ineens weer weg zou zijn vanmiddag, heb ik DAT vast gehad   en in de jacuzzi….het zwembad heeft in de bodem warme luchtstromen dus daarom is het water ook niet koud en lekker als je op die warme stralen gaat staan…….mmmmmmmmmmm

IMG_1900 IMG_1901

 

We hadden het weer even moeilijk waar we naar toe zouden gaan. genoeg advies,maar de ochtend was al voorbij aan zonnen en zwemmen en lezen….

Het saquaro park hebben we verleden jaar gedaan, wel de moeite waard hoor,maar er was meer. Via  google hebben we het allemaal bekeken .De vliegtuigen van Boneyard trok ons niet zo, en het Titan Missile Museum waren we verdeeld. IK  vond dat wel heel leuk over raketten enz,maar Ruud zag zich niet 34m naar beneden gaan en opgesloten zitten, dus dat  viel ook af,   dan in ieder geval naar San Xavia del Bac Mission en/ Tohono chil park.

Op de tomtom zagen we dat die laatste 2 net allebei aan de andere kant van Tucson lagen, dus besloten om vanmiddag naar Xavier te gaan en morgen als we op weg zijn naar Phoenix komen we  bijna lang dat Tohono park, dus dan doen we dat. Om half 1gingen we op weg, Het is half uurtje rijden en onderweg zagen we  dit op de berg…geen idee wat het precies was,blauw wit rood, soort A?????

       IMG_1902

The White Dove of the dessert in 1783 gebouwd.Het is een mission in het centrum van de Papago indianen. Het ligt heel afgelegen en binnen in de kerk is het onbeschrijflijk mooi.IMG_1904

alleen wat al die beelden betekenen, ohoh de een nog mooier dan de ander  en overal kaarsen,kaarsen, kaarsen, IK OOK kaars opgestoken, ze hadden geen waxinelichtjes maar alleen grote noveenkaarsen. Nou ja…. genoeg mensen voor wie ik kaarsje op wilde steken dus zo’n grote kwam juist wel goed uit. En we waren deze vakantie nog niet in een kerk geweest. Genoeg gezien want dat  kunnen de Amerikanen ook goed hoor, kerken bouwen…. en van veel geloven…. maar  ze zijn niet allemaal open. Dus schade ingehaald. Het museum  hield niet veel in,maar je hoefde ook nergens voor te betalen, dus de kaars en  in de giftenbox was het enige waar geld aan uitgegeven hoefde te worden.

 

IMG_1911   IMG_1910

                                   IMG_1916

De foto’s van binnen zijn verder niet zo mooi gelukt, dus laat ik achterwegen,misschien des te meer uitdaging om er ook eens heen te gaan.

  Ik ben nog naar de berg gelopen om naar het witte kruis te lopen, maar halverwege ,nou ja op 3/4 van de berg teruggegaan ivm harde storm, dacht dat ik van de berg werd weggewaaid, maar het was in ieder geval de moeite waard. Allereerst  was er een soort  LOURDESGROT nagemaakt,met lekkere plastic bloemen,maar leuk om te zien, (zeker als katholiek meisje he)

                                                                                                                                     IMG_1918     en midden tussen de grote rotsen stond er ook een HEEL grote cactus, hoe kan die daar gewoon op de rotsen groeien …..

                                          IMG_1919                                  IMG_1920                                                            prachtig uitzicht op de mission  vanaf de berg.

Buiten bij het kerkje stond er zo’n leuk kunstwerk dat ik jullie ook niet wilde onthouden…. een paar waxine lichtjes erin.   haha er zat wel een lampje in, heel apart.                         IMG_1912                                                            

    We zijn er toch wel anderhalf uur zoet geweest, want ik heb ook genoten van alle prachtige cactussen die in bloei stonden, dat belooft morgen wat in het Tohono park hoop  ik,

 

Hier  vast voorproefje.IMG_1905  

IMG_1906     IMG_1914

 

IMG_1915

en zo kan een cactus ook eindigen……IMG_1908

Maar rond half 4 zaten we  dan toch ook maar weer in een prachtig winkelcentrum, op de broadwwayblvd. PRACHIG prachtig weer. en jaja jullie zullen het al gemerkt hebben, we hebben al dagen NIETS gekocht…koffers weer leeg mee terug volgens mij  , haha je moet toch wat he, want de zon hadden we genoeg gevoeld,maar wel genoeg uitgegeven hoor.We zijn  om half 6 even ons gratis glaasje wijn gaan drinken ,tenminste lekker meegenomen naar onze suite!!!!!!!!!!!!! en om 6uur waren we weer bij de Outback. ROBERT-JAN , veel he….. de sparerib weer super de super en mijn steak WEER eerst wel done ipv medium wel… maar we bleven lachen, toen de ober vroeg of alles goed was.  ??????????????? Is dit  medium wel??? NONO You get new  one. nou ik gezegd  dat ik het vervelend vond om het te moeten zeggen,en gisteren was het ook precies hetzelfde , dus ik durf voortaan geen medium wel meer te vragen.Zelfs geen steak. Maar wat of hoe dan wel…..Allemaal in het engels he….   komt manager weer (andere dan gisteren). sorry sorry, ooooh yesterday also???? Nou kort en goed. Ik kreeg nieuwe , nu supergoed en…… ik hoefde nog eens niet te betalen ook.    Kijk….. hoefde niet ,maar toch….

En de auto…. iedere keer als Ruud de auto dicht  klikt  TOETERT hij, en iedere keer  ….KIJK IK OM   en lachen we naar elkaar  jaja steeds naar die Hollandse 65plusser. een leuke Amerikaan heb ik het nog niet horen doen naar mij….(gelukkig maar he)

Maar goed, nog even langs een Wal Mart voor Robert-Jan,maar ze verkochten alleen food, ook geen port  voor mij,ohoh en voorraad raakt op…. maar niet getreurd, ik ben nog niet verslaafd hoor. rond  8uur waren we weer in onze suite. Niet te laat naar bed, 2uur inhalen he

NOTE::   dollar staat 1.45     tralalalalala

4 opmerkingen:

Teleton zei

En alweer zo'n lekkere, relaxte, goedgevulde dag met prachtige aardbeitjes, blauwe luchten met witte wolkjes en een vleugje spiritualiteit. Helaas zonder spiritualien; als het zo doorgaatzit Agnes zonder port! Dat wordt nog spannend..........

thea zei

He????? Moet niet gekker worden. Zus aan het fruit?????
xxxxx;-))

Marja zei

Oh wat leuk toch jullie even te zien daar in dat cowboy land. Genieten is het. Ga zo door. Liefs de Roetes.

Marjolein zei

Hoi,nou jullie genieten wel he!
En wij genieten daarom lekker thuis mee,iedere ochtend is het 1e wat ik doe,jullie verslag en dat van teleton!
Leuk al die foto's!
Wel een werk zeker allemaal,maar het is niet voor niets,wij genieten er ook van:)
Groetjes,Marjolein