donderdag 14 april 2011

18e dag OP NAAR LAS VEGAS tringelingeling miles stand 8198.

 

He…. goed geslapen maar gelijk uit bed toen ik wakker werd. 7uur, YES. vandaag naar LAS VEGAS,  We hebben er zo’n zin in, toch willen we niet linea recta naar Las Vegas, we zijn er tenslotte 10dagen (9nachten) dus tijd genoeg.

Het is weer strakblauw maar wel harde wind.Ontbijtje dit keer niet incl. dus gewoon lekker op de  kamer broodje met gekookt ei en plakje koek. OOK lekker voor een keertje. De kamer is zo mooi, echt een aanrader dus  Little America en internet  wel gratis!!!!!!!!!!!

Om kwart over 10 pas met de hele handel weer naar de auto… zien we ineens allemaal eekhoorntjes. Waar ze vandaan kwamen, haha alle mensen die naar buiten komen vallen ze bijna aan en snuffelen aan de koffer, dus Ruud helemaal blij en brood gestrooid,neeeee in nationale parken doen we dat nooit, maar ach….tis toch schattig.

IMG_2003             IMG_2000 IMG_2005     

Ik ben snel uitgecheckt, nog even fotootje van de aankomsthal met incheck  (en uitcheck!)-balie  

                                 IMG_2007

Toen snel nog even getankt, want de benzine in las Vegas is veel duurder zegt men.Hier was het zelfs 5 dollarcent goedkoper als je cash betaalde. Hoppa. doen natuurlijk.

Onderweg lekker weer in mijn boek zitten lezen tot het uit was…. en zitten breien, weer mijn overbekende babysokjes, dus als er iemand zwanger is……………… ze zijn weer op voorraad hoor..

Het was te koud om ergens buiten te zitten, tenminste de wind hield je tegen want op zich was het niet koud. Maar de tussenstops waren dus oa. in Selingman op de  route 66. BLIJFT leuk, al hebben we het weleens erg druk gezien met  volop oude auto’s en caravans,maar nu was het stil, dus de jaarlijkse stop om tussen mijn vriend en vriendin te zitten staat er ook weer op

IMG_2010 IMG_2009

tja en na de chocolademelk wilde Ruud ook even naast een lekker mokkeltje zitten en BIJNA!!!!!!!!!!!!! jaja stond ik dus bij he

                           IMG_2011

De weg was afwisselend saai en weer heel heel erg mooi, ik wou dat er al 3d  foto’s bestonden om zelf te maken, want in het echt… gelukkig weten de meeste wat ik bedoel, die kennen dit soort plaatjes wel.Het  was wel erg jammer dat we op de weg tussen Kingmen en Las Vegas op de weg 93 een bord van een VIEW POINT zagen, ong 30miles voor Las Vegas, maar  we reden eigenlijk te snel om op tijd eraf te gaan. Jammer jammer, dan zag je de Colorado ook zo mooi,nou ja Volgend jaar willen we weer… haha

IMG_2008 IMG_2017

Alhoewel we erg naar Las Vegas verlangen hebben we toch maar gekozen om NU de Hooverdam te doen, achteraf niet zo’n  goed idee met die harde wind,maar ja, we reden er nu bijna over. Hij ziet er zo mooi uit en de brug ook, alhoewel de Hooverdam dus al in 1930 is gebouwd.en toen nog Boulderdam heette.

Ruud vond het maar weer erg eng die hoogte en bleef vooral in de auto zitten griezelen  tot ik weer veilig naast hem zat. Ik vond het erg mooi en de moeite waard hoor.Wat de Colorado allemaal teweeg brengt he, de Grand Canyon en dan de noodzaak van die prachtige Hooverdam.  Ook het memorial voor de ong honderd mensen, mannen vrouwen en kinderen die tijdens het bouwen zijn overleden.

IMG_2021 IMG_2023

                               

                                           IMG_2024

IMG_2026 IMG_2025

 

IMG_2028 en dit is dus de dam…..!!!!!!!!!

Rond half 5 reden we  Las Vegas in. helaas door ?????? zag je als in een waas de strip liggen, dus eerst naar ons hotel. Het Hollandse vrouwtje was er en heerlijk even in het Nederlands met haar staan praten. We kregen een prachtige kamer op de begane grond. Het enige nadeel van dit hotel(suites) is dat er geen handdoeken bij zijn. weer vergeten van thuis mee te nemen en huren was zo duur, die zijn we later bij Walmart gaan kopen.

Alles uitgeladen, echt een lege auto want ik  wil de koffers even herindelen… Nieuw gekochte kleding en vuile was ed in een koffer .Die hoeft dan niet meer open.

Dus daarna eerst naar de Outback.  Ruud wilde weleens een hele  babyrib, de halve vond hij altijd net te klein, nou haha ik had het kunnen voorspellen… en ja hoor, hij lacht wel bij het neerzetten van het bord….

IMG_2034 maar  halverwege zei hij toch ineens, er zit zooooooooooooooooooveel vlees aan,veel meer dan anders  jaja nou ja ik  met een smile de doggy bag gevraagd en gekregen natuurlijk, en hij mocht hem ZELF dragen….

                                                      IMG_2035

Op naar de Walmart om voor Robert-Jan het bestelde apparaat te halen. Er is een speciale afdeling met Walmart.com.Ze hadden hem nog niet.Nou ja we zijn er nog 9 dagen.

Nog even naar de lichtjes op de strip gekeken en toen snel naar ons huisje, met de 4 nieuwe handdoeken. Gelukkig heb ik wel een badlaken bij me voor aan het zwembad..

Tja en  over de auto weer even… dat is niet apart voor deze auto, want meer auto’s in de USA  hebben dat, maar NIET IN NEDERLAND…. de HANDrem zit bij het VOETpedaal. toch wel goed als je dat weet voor als je hem nodig hebt …. ohoh…..

Genoeg voor vandaag. Morgen foto’s van de suite hoor. Liefs voor allemaal.

4 opmerkingen:

Nancy zei

Klinkt als een hele mooie dag.
Jullie hebben je einddoel bereikt?? Of gaat de reis nog verder? IK ben heel benieuwd in welk hotel jullie verblijven......

Geniet lekker verder enne...shop ze ;-)

Robert-Jan en Yvonne zei

Weer een lange rijdag, maar gelukkig genoeg te doen onderweg. En nu lekker in Las Vegas; ik ben jaloers !! En dan nog eens bij de Outback weer eten, heerlijk !!

Teleton zei

Ook wel eens lekker, een paar dagen op dezelfde plek. Genoeg te doen en te zien daar in Nevada. Misschien zijn jullie wel gelukkig in het spel.

En mocht (o)ma Agnes misschien toch even niks te doen hebben; ik kan nog wel een paar lekkere gebreide babysokjes in maat 44 gebruiken ;-)!

Marja zei

Nou het feest kan beginnen, of was het al begonnen.???????? Genoeg munten op zak????? Zal een kaarsje branden voor een grote prijs. Maar ja mijn lichtje kan niet op tegen al die lichtjes daar. Heb het fijn Liefs Mar.