maandag 25 april 2011

29e dag 3e dag Palm Springs miles stand 9016

 

Tjonge jonge de warmste Pasen sinds de meting in Nederland.Ik gun het jullie allemaal en geniet ervan. Hier is het gelukkig ook warm,maar wel heel apart…… Zodra we nog geen 10min  rijden hier vandaan zijn  is het bewolkt en veel (warme) wind.

1e paasdag  is hier niets van te merken.Geen eitje bij het ontbijt,wel de gele tulpjes en  wel lekker  van alles beneden gehaald en op ons balkonnetje opgegeten. Dat is dus wel eens anders geweest met Pasen. Kleinkinderen zoeken nu wel paaseieren maar niet ook nog eens bij oma en opa.. misschien volgend jaar weer….

Ruud is op de kamer gebleven om lekker achter de laptop van alles te regelen  en toen ik Robert-Jan  aan de telefoon heb gehad ben ik lekker naar het zwembad gegaan ( geen foto!!!!!!) ook heerlijk gezwommen, water was lekker dus geen probleem met doorkomen en boek weer bijna uit.

Tja en de opdracht van de Ugg  is binnen dus om 1uur weer naar de outlet,maar alleen naar de Ugg winkel………. en dat dat dus maar goed is ook, bleek wel toen ik straaaaaaaaaaaaalend de winkel uitkwam, jaja ik heb het toch gezegd in begin van de vakantie….. wacht maar…… wacht maar, … nou hier resultaat.

                                      IMG_2396

Credit card staat ROODGLOEIEND  haha. Hoe dat ooit nog in de koffers erbij kan??????? We zien wel.

Toen  wat rondgereden in de mooie wijken van Palm Springs, prachtige villa’s en die bloemenpracht….. En als jullie denken, heeee de ijs stop doen ze niet meer, nou forget it, want ik meld het niet iedere dag maar heus…. de Mac heeft heel wat ijsjes aan ons verkocht deze maand. het blijft lekker.

Daarna eindelijk naar de Indian Canyon. Die konden we verleden jaar niet vinden en dachten, we komen nog eens terug en ja hoor. Aan het eind van onze straat waar het hotel zit zijn de Indian Canyos, ong 20min rijden,End van de Sth.Palm Canyon drive.Dan moet je  9dollar pp betalen,maar jaaaa wij zijn seniors dus MAAR 7 dollar. We hebben er helemaal geen spijt van. Wat prachtig!!!!!!!. Jammer dat we niet zo ‘n ster in wandelen zijn, want anders kan je hier je hart ophalen. Ik heb natuurlijk weer veel te veel foto’s gemaakt en zal  wat uitzoeken.

IMG_2397 IMG_2398

Er zijn dus heel veel trails, en bijna geen autoroutes, ook veel gezinnen die bbq en en de kinderen die in de beekjes en watervalletjes spelen. Je leest  (als je al binnen bent en er dus niets meer aan kan doen….allerlei regels waaraan je je eigenlijk moet houden als je gaat wandelen.

Regel 1    goeie schoenen ivm snakes.. rode mieren enzenz, tja, daar sta ik dan…  op mijn teenslippertjes(en auto vol Ugg laarzen)

                                         IMG_2402 

regel 2 als je watervoorraad voor de helft op is….. weer teruggaan, nou………. dat halve literflesje voor samen….

regel 3 zeg vrienden waar je gaat wandelen, nou. ik had geen vrienden  bij me…….

Kortom, we hebben er maar om gelachen want we gaan echt geen hele  trail doen en hebben gewoon een begin gelopen en  na kwartiertje weer terug.

IMG_2408 IMG_2411 IMG_2412

en wat we ook gezien hebben aan beestjes…….en aan bloempjes……. niet veel van bovenstaande hoor, geen leeuwen coyote enz.

De palmbomen zijn heel apart, onder de groene palmenbladen hangen de bruine dorre bladeren en dat geeft zo’n mooi effect

                                            IMG_2406

Ik heb nog even heerlijk met mijn blote voetjes in een beekje gestaan,maar ja. Ruud heeft die blote  voetjes in het beekje er natuurlijk niet op staan, maar geloof me zo maar.en het was heeeeeeeeeeeeeerlijk.

IMG_2413

De cactussen bloeien weer geweldig, wat een pracht en praal en vooral als het gewoon tussen STENEN groeit he.

IMG_2414  IMG_2415

Daarna naar een ander gedeelte gereden en dat was zo verrassend en leuk en mooi.Je rijdt naar mooi uitzicht,maar onderweg kom je bv een doorgang tegen. brrrrrrr, er staat regematig een bord met onzichtbare weg, en  verboden voor lang verkeer,  nou….. dat kan ik me voorstellen want je komt op een gegeven moment een doorgang tegen die echt heeeeeeeel nauw is en waar zeker niet iedere auto onderdoor gaat. Spannend!!!!!!!!!!!

IMG_2428

Maar wij zijn er tussen-onderdoor gekomen en terug ook weer hoor, en kwamen bij een prachtig uitzicht waar je dus ook weer veel trails vanuit kan maken.

IMG_2423 IMG_2422 IMG_2425

IMG_2427 IMG_2426

 

En tenslotte naar nog een afslag  en wat er precies op het bord staat weet ik niet, dus vandaar de foto

IMG_2419 IMG_2417

Ivm pasen was het park half 5 gesloten, dus voor die tijd waren we er weer uit. OP NAAR DE OUTBACK!!!!!!!  Wel een beetje vroeg,maar we wilden ook nog naar down town van Palm Springs. dus om half 6 zaten we aan tafel en om 7uur in Down Town,

IMG_2430 IMG_2429

eigenlijk had Ruud lekker naast Lucy moeten zitten he, er staan meerdere van die bekende figuren in down town en het is er gezellig druk met chique lui, zelfs rolls royce reed er voor een restaurant  en daar kwam lekker oud mannetje met gezellig jong  mokkeltje uit in knalroze kanten jurkje, geweldig  om te zien en  wat zal de  jongeman van de valued parking blij geweest zijn…………Ik liep er maar armoedig bij in mijn  korte broek….

 

En met de volle tassen van de Ugg zijn we weer veilig in ons kamertje. Voor de laatste nacht hier en morgen op naar Los Angeles, de laatste stop voor we terug vliegen. Het is echt omgeVLOGEN!!!!!!!!!!!!!!. Nog fijne paasdag morgen… Liefs

6 opmerkingen:

Robert-Jan en Yvonne zei

Zo, goed losgegaan bij Uggs zeg .... Daar zit, in ieder geval naar Nederlandse waarde, flink wat geld in die tassen ;-) !

En wat een waarschuwingsbordjes voor slangen daar zeg ... Gelukkig niet tegengekomen !

Teleton zei

Alweer een dag vol avonturen, kabbelende beekjes en moeilijke doorgangen. Dat wordt nog saai straks in LA. Gelukkig krijgen we het avontuur met de koffers nog......;-)

Ingrid en Michael zei

O jee, een koffer vol uggs en beiden nog een paar aan de voeten denk ik! Die canyons zien er echt prachtig uit.

Fam Verkoelen-Roeland zei

Wat een shopmanie :) Mooi fotomateriaal !
Groetjes,
Hilde en co

Marja zei

Zo dat was nog eens leuk.Uggs Uggs Uggs. Vergeet misschien nog een paar maar leuk om te zien. Nou ik volg je aardig met ijs eten. Hier op de Veluwe allemaal boerderij ijs te koop. Maar het lekkerste ij is van Roozeboom aan de Gortelseweg/Oranje weg.Mocht je in de buurt zijn.!!!!!! Smullen maar.We zullen het missen Liefs Mar.

Twinmom1995 zei

Wat een prachtige foto' s hebben jullie gemaakt.
Ik hoop inderdaad dat alles nog in de koffers past straks :-)