zondag 27 maart 2011

1e dag

Inderdaad…………… ineens is het dan zover en zitten we nu zelfs al in de lounge. jaja met een paar heerlijke verse warme broodjes en om dat weg te spoelen een glaasje champagne en ter compensatie  kopje thee en glaasje grapfruitsap.Wie doet ons wat!1eglas champagne in de lounge

En de creditcard heeft ook al zijn best gedaan. Een mooi zilver armbandje met zirkoniasteentjes. BLINGBLING!!!!!

We hebben wel wat onrustig geslapen vannacht, ook door dat uur tijdsverschil,wel 100x op de wekker,horloge enz gekeken,maar de nieuwe wekkerradio heeft volgens mij ook de buren aan beide zijde wakker gemaakt, wij met onze al wat dovige oren  vlogen namelijk omhoog  bij het harde indringende geluid en zijn er maar gelijk uitgegaan. douchen,haar wassen en  alles spik en span achterlaten,de zwangere poes van de buren gedag gezegd en bak eten gegeven….

De overburen kwamen net thuis van een feestje en zagen gelijk dat we er dus op tijd uit waren,even gezwaaid , zij naar bed,wij  op weg naar Vlaardingen.De 3 koffers voornamelijk gevuld met boeken!!!!!!!!!!!!!!! gingen makkelijk in de Swift, weinig verkeer op straat en om half 5 stonden we bij Patrick voor de deur. Om half 6 bij de incheckbalie, alles goed gegaan  en na de 1e aankoop nu dus in de lounge. Heer  relaxed dus allemaal.

Dat kon niet zo blijven gaan, al was de vlucht naar Parijs  prima ,de overstaptijd ruim een uur, nou………. sjoksjoksjok liepen we na driekwartier  eindelijk  bij de gate. WAT EEN AFSTAND!!!!!

De plaatsen in het vliegtuig maakte alles goed. heerlijk samen  gelijk achter de business class  veel ruimte en helemaal blij. Op tijd ook vertrokken  en daar kwam het karretje al met drinken. Tralalalala… PROOST!!!!!!!!!!! de champagne liet zeklaar voor de start knallen  en natuurlijk een foto genomen. 2e glas champagne van vandaag en dit was in een limonadeglas. Dat ging dus prima. IMG_1569  drankenkaartmenu

Het eten  was 1x raden………………… pasta of chicken. Dus maar 2x chicken. we kregen wel een menukaartje en het viel niet tegen. het toetje  hebben we zelfs allebei opgegeten.

Ik heb lekker naar de disney film DUMBO gekeken, aah zo vertederend

dombo

De 8uur durende vlucht verliep  zonder al te heftige turbulentie en we gingen vol goede moed op weg naar de paspoortcontrole. WAT EEN CHAOS!!!!!!!!!!!!!!! echt niet te geloven, honderden en honderden mensen en  usa inwonende moesten weer ergens anders in de rij. Waren we BIJNA  bij de rij voor de loketjes werden we weer naar andere loketten doorgestuurd……….. maar goed na ruim een uur erdoor. De man bij de paspoortcontrole zei dat het goedkoper was om te vliegen naar L A  want de benzine is erg duur geworden…. jaja weten we, maar we RIJDEN toch liever…En toen naar de bagageband.Om NOOIT meer op Atlanta te vliegen. De koffers kwamen op 2 banden en daar hadden we niet ineens erg in. Lekker die priority labels,  maar niet als je niet weet op welke band ze komen, ok…. ook dat probleem was opgelost, dus dachten we en nu naar buiten…NEE DUS. Wat je dan allemaal overkomt, echt nog nooit meegemaakt.

De  koffers moesten WEER voor   RE check op een lopende band en toen????/ weg koffers,  die krijg je pas bij andere bagageband terug,maar dat is zoooo onduidelijk aangegeven, ja no 2….. Ok  we moesten zelf ook weer door een controle met de handbagage  en daar sta je dan… met wat water over uit het vliegtuig, mag je dat dus OOK NIET meenemen naar buiten…. Het komt uit het vliegtuig,maar nee….. geen flesjes door douane. We snapten er niks van, nou ja en toen begon het lopen..lopen….. lopen….. en nog eens lopen…..Wat een vreselijk groot vliegveld is dat Atlanta. Maar nergens die bagageband no 2.

Uiteindelijk, na vragen werden we meegenomen  via weer allerlei roltrappen  naar boven en beneden, en met een treintje mee, kwamen we bij de uitgang, daar waren onze koffers, en wij bekaf ( s nachts 2uur op en het was intussen al (ned.tijd  half  11).

Tussen  verlaten van vliegtuig en met koffers naar rental cars, was toch  zeker 3 1/2 half uur verder.

We komen bij national aan en die proberen TOCH weer iets extra’s te laten verzekeren voor 4.99 per dag,maar niet gedaan….En toen naar de garage, we mochten uitzoeken, nissan murano, zag er ERG mooi uit. Ruud wilde zo graag een  ford Edge,maar die was er niet, Staan we te dubben(ruud dan) welke we nou zullen nemen…. keus genoeg..komt er ineens een ford edge aanrijden van de wasserij… Zijn oogjes gingen glimmen, ok weer naar de juffrouw  en ja hoor……..

ford edge limited Rijden we in een mooie rooie ford edge limited. GRAND NEW zei ze.Je weet niet wat je ziet met allerlei snufjes waar we nog achter moeten komen, tiptoets op dashboard, Als je achteruit rijdt zie je alles achter je op het scherm… maar er volgt zeker nog gegevens erover.

hiltom suites

NU zijn we ingechecked in het Hilton suites en  upgrade kon niet ivm priceline ,maar smile smile en aaaaaah aaaah, ja hoor 2 dagen gratis ontbijt, en wel punten op de Hiltonkaart. Jippie. en het is een prachtige kamer met ijskastje magnetron en aparte kamers. .Heeerlijk op de bank tv kijken, en in de slaapkamer ook een tv. Hier redden we ons wel de komende 2 nachten. Nu alleen kopje cup a soup en dan slapen, al ben ik over mijn vermoeidheid heen….ben benieuwd hoe lang we morgen slapen….

Robert-Jan en Yvonne zei

Wauw, super zeg ! Vooral die auto, maar ook hotel ziet er TOP uit ! Veel plezier vandaag in Atlanta; hopelijk werkt het weer mee vandaag.

Teleton zei

Reizen is altijd weer spannend, maar dat maakt het juist zo leuk. En in die Ford Firebrigade lijkt het mij heerlijk toeren de komende tijd. Wacht maar tot jullie het knopje van de sirene vinden! En dan de Sirius op 6 for 60'ies, dan tuf je fluitend naar LA.

Ingrid en Michael zei

Leuk dat jullie er weer zijn, en een superfijne reis gewenst!

Sonja zei

De reis viel wel mee, maar 3,5 uur voordat je de luchthaven kon verlaten is wel erg lang. Nu maar fijn genieten, wat een superauto!

Unknown zei

Nou, ja, in ieder geval een veilige landing en goede reis achter de rug. Rest maar gauw vergeten.
Het grote genieten kan beginnen.